Cloudtelefonie & VoIP

Voice over IP (VoIP)

Voice over IP (VoIP) staat voor telefoneren via een internetverbinding. Sommigen onder ons doen dit al jaren. Skype® is hier het meeste gekende voorbeeld van. Het begon met een programma op een pc waarmee je via de microfoon (en later ook camera) kon praten tegen iemand anders die ergens ter wereld ook met het internet verbonden was. Het leek immers de logica zelfe dat, als je mails kon versturen, je toch ook een stemgeluid zou moeten kunen versturen. Hoe goedkoop zou telefoneren niet kunnen worden? Skype was en is voor de individuele gebruiker nog steeds gratis.

Ondertussen zijn we vele jaren verder en is VoIP een volwaardig alternatief geworden voor de klassieke telefoonlijnen. En wie via VoIP belt, die weet dat het een behoorlijke slok op de borrel scheelt.

 

Cloudtelefonie

Meest gekend is de VoIP in de Cloud (op het internet). U schaft geen telefooncentrale aan, maar koopt een telefoniedienst als abonnement aan, waarna u ofwel met een telefoontoestel op uw bureau of met een app op uw smartphone of pc belt. TA-Pas biedt Cloud-telefonie aan van het Nederlandse Xelion.

  • Volledig vrij van locatie. Waar u zich ook bevindt, u belt vanuit uw "bedrijfstelefonie"
  • Oproepafhandeling zoals bij een klassieke telefooncentrale (belgroepen, escallaties, wachtberichten...)
  • Doorschakelen naar collega's en derden
  • Combineerbaar met IP/DECT draadloze telefonie en smartphone
Meer over Xelion

VoIP met uw telefooncentrale

Al onze telefooncentrales zijn VoIP-telefooncentrales. Dit betekent dat u met onze NEC-centrales kan bellen via een internetverbinding van de operator naar uw keuze. Deze centrale kan zowel in uw kantoor als in een datacenter ondergebracht worden. Hiermee kunnen we een zeer kostenefficiënte oplossing aanbieden, tot vaak 40% van de kosten van een klassieke telefonieoplossing. Voor wie liever geen investering maakt, behoort ook huur tot de mogelijkheden.

  • Volledig schaalbaar van 2 tot honderden gebruikers met tientallen parallelle gesprekslijnen.
  • Alle functionaliteit van onze telefooncentrales wordt behouden
  • Parlofonie/deurtelefonie
  • Fall-back scenario met alternatieve telefoonlijnen voor 100% bereikbaarheid