Systeemintegratie

Systeemintegratie

TA-Pas integreert verschillende producten tot één oplossing om zo een praktische antwoord te kunnen geven op uw vraag. We zijn actief in twee domeinen:

  • Laadpunten: we bieden oplossingen aan voor op het opladen van elektrische voertuigen, auto's en fietsen en voor het opladen van smartmedia zoals laptops en smartphones onderweg.
  • Telecommunicatie: we bieden oplossingen aan aangaande de telefonie, parlofonie, mobiele en draadloze communicatie, camerabewaking en productiemonitoring, digital signage (informatiebeeldschermen).

Voorbeelden

Studieontwerp: fietslaadhub met registratie

Vraag

Een klant wil zijn medewerkers een elektrische bedrijfsfiets aanbieden. Hiervoor wordt een grote fietsparkeergarage gebouwd waar de fietsen gestald worden en waar de fietser hun helm en fietskledij kunnen achterlaten. Alle fietsen moeten dagelijks geladen worden in de stalling en de toegang tot de fietsen moet gebeuren via een ontsluiting die gebaseerd is op de identificatie van de medewerker (de toegangsbadge van het kantoorgebouw). Het gebruik van de fietst moet geregistreerd worden.

Oplossing

Details van de installatie kunnen nog niet worden vrijgegeven daar we een met een constructeur werken rond een prototype oplossing. Deze bestaat uit een samenwerking van meerdere leveranciers die via ons ontwerp een oplossing kunnen maken. Het concept bestaat uit specifieke kastjes waarlangs de fietsen met zonne-energie geladen kunnen worden, gekoppeld aan een industrieel fietsenrek. Voor de ontsluiting zorgden we voor een koppeling van elke fiets/kastje met aparte RFID-lezers die met het toegangscontrole-systeem van het kantoor gebouw (enkele km verder) via het internet verbonden was.

De foto hierboven is NIET van de betreffende oplossing, maar is wel indicatief.

Onbemande balie via omroep

Vraag

Een vleesverwerkend bedrijf stelde de vraag om de balie die vaak onbemand is, te voorzien van een knop zodat aanbellende chauffeurs een bediende konden bereiken in het kantoor achter de balie. Daarenboven moest het mogelijk zijn om, op de tijdstippen dat er geen kantoorbedienden waren, de bel ook automatisch zou klinken in de fabriekshallen en laadkaaien. De betreffende fabriek is daarenboven een heel luidruchtige omgeving. Het veranderen van het belsignaal moest synchroon lopen met de belafhandeling van de telefonie (de inkomende oproepen worden op andere plekken in de fabriek beantwoord afhankelijk van de tijdstippen en de aanwezigheid van bedienden in de kantoren).

Oplossing

We integreerden een telefooncentrale een belknop die zowel telefoontoestellen deed rinkelen, alsook een industriële hoorn met eigen interfaces. Daarenboven werd voor de ver verwijderde plekken gebruik gemaakt van de omroepinstallatie die ook een “gong” kon laten horen en de muziek op de werkvloer kon dempen (als het kantoor onbemand was). Deze oplossing maakte gebruik van reeds aanwezige apparatuur en bekabeling waardoor grote installatiekosten konden vermeden worden.

Gecontroleerde toegang tot artsenpraktijk

Vraag

Een groepspraktijk voor artsen, gevestigd in een appartementsgebouw, wou op gecontroleerde wijze toegang geven tot de wachtzaal van het kabinet terwijl de artsen nog op ronde waren. Om toegang te geven moesten 2 deuren gecontroleerd ontsloten kunnen worden, de hoofddeur van het gebouw en de deur van het kabinet. Telefoonoproepen moesten de arts volgen naar de plek waar hij/zij aanwezig was.

Oplossing

De oplossing werd gebouwd op de VoIP-telefooncentrale die we in deze praktijk hadden voorzien. Een koppeling tussen de telefooncentrale werd gemaakt met de parlofonie-installatie van het gebouw. Hierdoor konden we met de bestaande knoppen, op vooraf bepaalde tijdstippen en dagen, bij het indrukken van de bel, de beide deuren automatisch ontsluiten (met een specifieke wachttijd tussen beide deuren). Daarenboven werden ook de bewakingscamera’s die we geplaatst hadden aangestuurd en wordt er een foto genomen van de aanbellende patiënt en gemaild naar de arts. Zo kan de arts zien welke patiënten vanuit zijn wagen reeds zijn welke patiënt is toegenkomen.

Eens de arts op het kabinet, schakelt het systeem zich om naar een gewone toegang. Dan dient de parlofoon uitsluitend om de deur automatisch te ontgrendelen zonder de arts te storen. Op de late avonduren schakelt het systeem de automatische ontgrendeling uit zodat de arts met avonddienst de deur vanuit zijn kabinet moet ontsluiten via de telefoon om veiligheidsredenen om zo de aanbellende patiënt gecontroleerd en met visuele controle van de bewakingscamera toegang te geven.

Telefoonoproepen komen, afhankelijk van de situatie, toe bij de balie als de receptioniste aanwezig is, op het kabinet als deze er niet is en in de wagen van arts als deze op ronde is. Noodoproepen komen steeds bij de arts met wachtdienst uit.

We combineerden voor deze oplossing een NEC SL1100 communicatieserver met zelfgebouwde interfaces voor parlofonie en cameraverbinding. De gebruikte camera’s zijn IP-camera’s van Hikvision met alarmingang. De VoiP-lijnen zijn afkomstig van LCR telecom en volledig met de server geïntegreerd.

Onze producten